Ledige stillinger

Forretningsorienteret Controller     

Økonomiansvarlig til internationalt container firma i vækst

 

Om stillingen

Stillingen er en nyoprettet stilling, som er opstået som følge af øget aktivitet og større kompleksitet i vores internationale forretning. Der vil derfor være en kombination mellem mere projektorienterede opgaver og mere driftsorienterede opgaver.

De mere projektorienterede opgaver vil f.eks. være:

  • Deltagelse i udrulning af nyt ERP-system med fokus på avanceret lagerstyring
  • Digitalisering af administrative processer
  • Opbygning af processer til afstemning af varelagre, vareforbrug, først nationalt og siden hen internationalt
  • Opbygning af samarbejde med andre partnervirksomheder
  • Digitalisering af rapportering først internt og siden eksternt

Desuden vil der også være arbejdsopgaver i mere klassiske økonomiopgaver såsom:

  • Intern rapportering
  • Efterkalkulation af ordrer
  • Likviditetsberegning, økonomistyring, regnskab, controlling og revision
  • Behandling og kontrol af tilgodehavender og kreditorer¨
  • Debitorbogholderi
  • Finansbogføring (inkl. månedsafslutning)
  • Lønbogholderi
  • Bankafstemning
  • Postering
  • Momsberegning, bogføring og afstemning for Danmark
  • Kontrol ved månedens udgang
  • Optimering af både interne og eksterne regnskabsprocesser
  • Rapportere og understøtte økonomisk forståelse i teamet og ledelsen

Det er forventningen at nogle af de mere rutineprægede opgaver kan løses i samarbejde med allerede fungerende ekstern bogholder.

 

Faglige kvalifikationer

  • Du har en relevant uddannelse, som gør dig i stand til at løfte opgaven
  • Du har relevant erfaring, det kunne f.eks. være som finansiel controller, revisor, tung bogholder eller lignende
  • Du er velformuleret på engelsk – såvel mundtligt som skriftligt
  • Du har meget gerne kompetencer indenfor tysk, såvel mundtligt som skriftligt
  • Du har en naturlig flair for IT og gode excel-færdigheder

 

Personlige egenskaber

  • Du er analytisk, detaljeorienteret og besidder gode kommunikative evner
  • Du har en stærk forretningsforståelse og forstår vigtigheden af vores kunderelationer, som den primære drivkraft til at drive organisationen fremad
  • Du trives godt med at samarbejde med kollegaer på tværs af skel, sprog og organisatoriske niveau
  • Du trives godt i en stilling hvor opgaverne har stor grad af alsidighed
  • Du kan lide at arbejde både projektorienteret og driftsorienteret i din dagligdag

Du tilbydes

En alsidig stilling i et mindre team i en spændende international koncern, hvor du vil arbejde tæt sammen med de øvrige medarbejdere i teamet og dine internationale kolleger.

Stillingen er på deltid (minimum 25 timer) eller fuld tid og der forventes ikke overarbejde i nævneværdigt omfang.

Arbejdspladsens beliggenhed: Randers

Ansøgningsfrist: Vi indkalder løbende kandidater til interview, hvorfor du venligst bedes fremsende din ansøgning og CV snarest. Alle ansøgninger behandles med fuld diskretion.

Ansættelsestidspunkt: Snarest – men vi har tid til at vente på den rette kandidat.

Vil du vide mere?

Du er meget velkommen til at kontakte Søren Holm Poulsen fra den.08.08.2022 tlf. +45 42705472, hvis du har konkrete spørgsmål til stillingen.

Ansøgning

Send din ansøgning og CV til Søren Holm Poulsen på soeren.poulsen@chs-container.dk , mærket ”ansøgning som controller”

Efter afsluttet ansøgningsproces, slettes din ansøgning efter 3 måneder.

 

Del venligst med relevante kandidater